Liczymy ślad węglowy i środowiskowy firm, produktów oraz usług

W relacjach B2B coraz częściej padają pytania o ślad węglowy produktu czy przedsiębiorstwa. Staje się on nowym kryterium branym pod uwagę przy wyborze partnera biznesowego. Jego wpływ na środowisko, często stanowi sporą częścią składową śladu węglowego naszej firmy. Szczególnie wyczulone na ten argument są firmy z Europy Zachodniej. Tam raportowanie śladu węglowego bywa ustawowym obowiązkiem.

redukcja emisji

Czym jest ślad węglowy?

Przekonanie klientów, konsumentów i akcjonariuszy o zaangażowaniu przedsiębiorstwa w ochronę środowiska nie jest proste. Wymaga zmierzenia i efektywnego zakomunikowania poziomu emisji gazów cieplarnianych (GHG) oraz wypracowania wiarygodnej strategii redukcji emisji.

Dowiedz się więcej

Dlaczego Twój partner biznesowy pyta o ślad węglowy?

monitorowanie-sladu-weglowego

Ma obowiązek monitorowania swojego wyniku emisji

Normy i dyrektywy narzucane przez regulatorów, np. raportowanie niefinansowe, ETS, taksonomia UE.

wplyw-emisji-slad

Twoja emisja wpływa na finalny wynik śladu węglowego Twojego kontrahenta

W działania związane z łagodzeniem zmian klimatycznych zaangażowane są zarządy największych firm i korporacji.

dzialania-ekologiczne

Wysoka presja na proklimatyczne działania

Podjęcie konkretnych kroków staje się realnym oczekiwaniem klientów i inwestorów.

dla firm

Doradzamy oraz tworzymy strategię redukcji emisji

Adaptacja do nowych warunków wynikających z prowadzonej przez UE polityki klimatycznej wymaga często głębokiego przemyślenia modelu biznesowego firmy. Policzenie śladu węglowego przedsiębiorstwa to pierwszy krok do lepszego zarządzania energią i zużyciem innych zasobów.

Dowiedz się więcej

indywidualne podejście

Nie czekaj do ostatniej chwili – możesz stracić okazję biznesową!

Przygotujemy strategię komunikacji dla Twojej firmy

Przedsiębiorstwa, zwłaszcza te działające globalnie, aktywnie uczestniczą w działaniach na rzecz ochrony klimatu. Analizują swój ślad węglowy (ang. carbon footprint) i wyznaczają systematycznie własne cele redukcji emisji. Nie zawsze decydują się one publicznie ujawniać informacje o śladzie węglowym produktów, ale informowanie o śladzie węglowym organizacji jest coraz bardziej powszechne.

Szczegóły

Uczymy, jak wykorzystać wyliczenia

Liczenie śladu węglowego jest procesem unikalnym. Każde przedsiębiorstwo czy organizacja wyróżnia się strukturą, procesami oraz specyfiką działalności, a liczenie śladu węglowego opiera się właśnie na tej niepowtarzalności. Podpowiadamy, jak efektywnie wykorzystać wyliczenia oraz, jak raportować wyniki do Carbon Disclosure Project (CDP).

Więcej o CDP

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! Zredukujmy emisję razem!