Fundacja Climate Strategies Poland jest organizacją non for profit, która wspiera firmy i miasta w drodze do neutralności klimatycznej. Zespół Fundacji składa się z doświadczonych ekspertów specjalizujących się w obliczaniu i redukowaniu śladu węglowego, strategów biznesowych, a także specjalistów ds. komunikacji klimatycznej, przeciwdziałania greenwashingowi i dezinformacji klimatycznej. Wspólnie wykorzystują kompetencje, doświadczenia i talenty, by spowolnić zmianę klimatu. 

Fundacja Climate Strategies Poland to wsparcie dla firm i miast w redukcji śladu węglowego i emisji gazów cieplarnianych

Fundacja stanowi merytoryczne i profesjonalne wsparcie dla przedstawicieli firm i miast, pracując z nimi na rzecz przejścia od proklimatycznych deklaracji do konkretnych, skutecznych działan i redukcji emisji. Jako pierwsza w Polsce zwróciła uwagę na zagadnienie konkurencyjności klimatycznej, włącza się aktywnie w dyskusję na temat dekarbonizacji biznesu. 

Fundacja Climate Strategies Poland edukuje na temat zmiany klimatu, śladu węglowego oraz odpowiedzialności biznesu w tym zakresie. Na potrzeby mniejszych firm Fundacja opracowała bezpłatne, innowacyjne narzędzie: Kalkulator śladu węglowego. 

Hasłem przewodnim pracowników Fundacji jest “Every job is a climate job”. Głęboko wierzymy bowiem, że kwestia zmiany klimatu powinna być obszarem nie tylko uwzględnianym, ale coraz ważniejszym, w codziennych działaniach firm i samorządów.

Fundacja Climate Strategies Poland jest członkiem Koalicji Klimatycznej, porozumienia 27 organizacji pozarządowych zaangażowanych na rzecz ochrony klimatu.

Czym zajmujemy się w Fundacji Climate Strategies Poland?

infografika przedstawia tlenek węgla CO2, który można zredukować dzięki działaniom Climate Strategies Poland

Liczymy emisje CO2

Liczymy ślad węglowy firm, miast, produktów oraz wydarzeń. Robimy to zgodnie z protokołem GHG, w sposób dokładny i drobiazgowy, spójny, kompletny i przejrzysty.

Grafika przedstawia puzle, które symbolizują powstawanie strategii redukcji śladu węglowego tworzonej w Climate Strategies Poland

Tworzymy strategię

Pomagamy planować i sukcesywnie wdrażać strategie dekarbonizacji – redukcji emisji CO2 w organizacji.

Grafika przedstawia certyfikat, który symbolizuje edukację

Edukujemy i angażujemy

Liczenie i redukowanie śladu węglowego to ciągły proces. Dlatego wyposażamy naszych klientów w wiedzę na ten temat, a także dajemy dostęp do narzędzi, by dalej mogli liczyć i redukować emisje sami.

grafika przedstawiająca chmurki konwersacyjne. Symbolizuje otwartą i klarowną komunikację, bez greenwashingu przez fundację Climate Strategies Poland

Komunikujemy bez greenwashingu

Pomagamy firmie zaplanować skuteczną i adekwatną do sytuacji komunikację środowiskową firmy, która nie nosi znamion greenwashingu czy dezinformacji klimatycznej.

grafika przedstawiająca tarczę ze strzałą w środku. Symbolizuje edukowanie o zmianie środowiska, śladzie węglowym i redukcji CO2 przez fundację Climate Strategies Poland

Przygotowujemy cele SBTi

Pomagamy firmom w dołączeniu do inicjatywy Science Based Targets, przygotowując dokładne kalkulacje oraz wspierając je w definiowaniu celów dekarbonizacyjnych firmy.

grafika przedstawiająca korzyści dla miast, które realizują strategie klimatyczne rekomendowane przez fundację Climate Strategies Poland

Pomagamy w raportowaniu do CDP

Wspieramy na każdym etapie raportowania do CDP, które pomaga firmie w monitorowaniu i mierzeniu postępów dot. śladu węglowego oraz pozycjonowania na tle danej branży.

Liczymy ślad węglowy firm, usług, produktów i wydarzeń w najbardziej uznanym standardzie – GHG Protocol

Nasz zespół analityczny to grupa ekspertów i doradców z doświadczeniem w największych firmach konsultingowych, posiadających szerokie i dogłębne zrozumienie wyzwań klimatycznych, w połączeniu z realistycznym zrozumieniem kontekstu biznesowego. Wspieramy partnerów w liczeniu śladu węglowego, budowaniu strategii redukcji emisji i działaniach komunikacyjnych.

Wspieramy w raportowaniu wyników

Blisko współpracujemy z globalnymi organizacjami specjalizującymi się̨ w raportowaniu śladu węglowego i strategiach dekarbonizacji, takimi jak Carbon Disclosure Project (CDP) oraz Science Based Targets


Ewentualne zyski z realizowanych projektów są przekazywane na cele statutowe Fundacji, do których należą m.in.:

  • Edukacja na temat redukcji śladu węglowego i środowiskowego. 
  • Wsparcie dla samorządów i organizacji pozarządowych w budowaniu świadomości środowiskowej i klimatycznej.

Cele statutowe realizujemy w ramach współpracy z Unią Metropolii Polskich. Wspieramy największe polskie miasta na ścieżce do zeroemisyjności wspierając i poszerzając kompetencje urzędników, a także pomagamy angażować lokalne społeczności zainteresowane tematem zmiany klimatu.

Wśród klientów biznesowych, dla których liczyliśmy ślad węglowy oraz przygotowywaliśmy strategię redukcji emisji są firmy z branży telekomunikacyjnej, produkcyjnej, spożywczej, budowlanej, farmaceutycznej, a także fundusze inwestycyjne i banki.

Całym zespołem pracujemy na rzecz redukcji emisji

Ograniczenie zmian klimatu to jedno z najważniejszych zadań przed którymi dziś stoimy. My, w Fundacji Climate Strategies Poland kładziemy nacisk na konkretne działania. Koncentrujemy się na liczeniu śladu węglowego, redukcji emisji i wspieraniu polskich przedsiębiorstw i miast w budowaniu strategii neutralności klimatycznej. Jesteśmy zgranym zespołem i cenimy sobie bliskie relacje. Wspieramy się i wzajemnie uzupełniamy kompetencjami. Mamy różne pasje, a wspólnym mianownikiem dla całego zespołu jest troska o klimat i jego ochrona. W biznesie i samorządach realizujemy projekty, których efektem jest redukcja emisji na szeroką skalę.


Wartości, które wyznajemy

Kierujemy się zestawem cech i wartości, które określają sposób, w jaki współpracujemy z klientami, pracownikami oraz naszymi partnerami.

Odpowiedzialność: Mamy świadomość, że nasze działania mają wpływ, dlatego bierzemy za nie pełną odpowiedzialność, planując i realizując projekty z troską o nas oraz nasze dzieci i wnuki.

Rzetelność: Podstawą naszej działalności analitycznej są dane oraz wiedza naukowa pochodząca od uznanych ekspertów i jednostek badawczych. Opieramy się wyłącznie na sprawdzonych danych i metodologii, dzięki czemu nasza praca charakteryzuje się wiarygodnością i skutecznością.

Ciekawość i odwaga: Nimi kierujemy się w rozwiązywaniu złożonych problemów klimatycznych.

Inspiracja i innowacje: Inspiracje czerpiemy zarówno z naszego zespołu, śledząc najnowsze osiągnięcia nauki, jak i z najlepszych praktyk na świecie.

Systematyczność: Uważamy, że realne wprowadzenie proklimatycznych zmian społecznych, politycznych i biznesowych możliwe jest tylko poprzez systematycznie i konsekwentnie prowadzone działania. Z tego względu nasze działania doradcze i edukacyjne opierają się na indywidualnie tworzonych strategiach, które wdrażane są z dbałością o każdy detal i regularność.

Zasady, według których pracujemy

Poniższe zasady stanowią podstawę działalności naszej Fundacji i zapewniają przestrzeganie najwyższych standardów we wszystkich naszych przedsięwzięciach:

1. Jesteśmy organizacją pracującą na danych. Skrupulatnie dbamy o to, aby dane, na które się powołujemy były rzetelne, jasno przedstawione i rygorystycznie weryfikowane. Zdajemy sobie sprawę, że tworząc raporty lub analizy, tworzymy również dane. Pilnujemy integralności i przestrzegamy najwyższych standardów, aby zapewniać jakość i dokładność wszystkich generowanych informacji

2. Kluczowe jest dla nas świadome i odpowiedzialne wybieranie projektów, w które się angażujemy lub które inicjujemy. Podtrzymujemy niezachwiane zobowiązanie do niewspółpracowania z sektorem paliw kopalnych oraz prowadzimy wewnętrzny audyt anty-greenwashingowy. Jednym z naszych nadrzędnych priorytetów jest nie tylko unikanie utrwalania dezinformacji klimatycznej, ale także zapobieganie jej rozprzestrzenianiu się.

3. Prowadząc działania nakierowane na edukację i komunikację klimatyczną, kierujemy się wysokimi standardami i odpowiedzialnością za słowo. Naszym priorytetem jest przekładanie wiedzy i metodologii na zrozumiały język i angażujące, konkretne działania, co ułatwia wdrażanie rozwiązań. Nie boimy się trudnej komunikacji.

4. We współpracy z partnerami oraz w działaniach wewnętrznych opieramy się na pięciu zasadach GHG Protocol, co gwarantuje, że nasze obliczenia śladu węglowego są dokładne, transparentne, porównywalne, kompletne i oparte na opisanej metodologii.

5. Osadzamy działania klimatyczne w konkretnych kontekstach, w tym między innymi biznesowym czy samorządowym, przez co adresujemy rzeczywiste problemy i podajemy rozwiązania dostosowane do realiów.

6. Dołączamy do inicjatywy Karta Praw Dziecka w Biznesie i firm oraz organizacji, które chcąc uszanować prawa dzieci do prywatności i świadomego zarządzania wizerunkiem, rezygnują z korzystania z ich
wizerunku. Tym samym nie będziemy publikować wizerunków dzieci w sposób umożliwiający ich identyfikację w żadnych materiałach tworzonych przez naszą Fundację.

Współpraca z partnerami

Nasze podejście do współpracy z partnerami opiera się na poniższych zasadach:

1. Naszych partnerów traktujemy z najwyższym szacunkiem i autentyczną troską o ich sukces. Dzielimy się wiedzą i narzędziami, budując ich kompetencje i umożliwiając dalsze, samodzielne, skuteczne działania w obszarze klimatu.

2. Jesteśmy organizacją non-for-profit, co oznacza, że wiele czasu i pracy naszych ekspertów i ekspertek poświęcamy na działania edukacyjne, a także na tworzenie bezpłatnych i ogólnodostępnych rozwiązań mających na celu obniżanie emisji firm i miast.

3. Dbamy o długotrwałe relacje. Naszych partnerów, niezależnie od tego, czy są to przedstawiciele świata biznesu, miast, czy organizacji pozarządowych i ruchów miejskich, wspieramy nie tylko w trakcie trwania projektu, ale także po jego zakończeniu. Stawiamy na wiarygodność i zaufanie, jako trwałe fundamenty naszych partnerstw.

4. Podejmujemy wyzwania, jakie niosą ze sobą nawet najbardziej ambitne projekty. Niezależnie od tego, czy współpracujemy z wymagającymi branżami, miastami stojącymi przed wyjątkowymi wyzwaniami emisyjnymi, czy też mniej konwencjonalnymi grupami docelowymi, stanowimy realne, eksperckie wsparcie na każdym z etapów liczenia i redukcji emisji.

5. Wierzymy, że nawet małe, dobrze zrealizowane projekty mogą przynieść znaczące rezultaty. Z radością przyjmujemy partnerów, którzy wracają z pytaniami i nowymi pomysłami. Jesteśmy stale otwarci na skalowanie naszych działań, uznając, że wpływowe inicjatywy mogą rozwijać się od skromnych początków.


Poznaj nasz Zespół

Agnieszka Liszka-Dobrowolska, Członkini Zarządu, Climate Strategies Poland
dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska
Członkini Zarządu

Członkini Zarządu i Współzałożycielka Fundacji Climate Strategies Poland. Agnieszka specjalizuje się w klimatycznej komunikacji, opracowywaniu strategii klimatycznych dla przedsiębiorstw oraz wspieraniu biznesu we wprowadzaniu proklimatycznych zmian. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu strategii komunikacyjnych oraz zarządzaniu ryzykiem komunikacyjnym w biznesie (McKinsey & Company) i administracji publicznej (Rzeczniczka Rządu 2007-2008).  

Oprócz zaangażowania w działania Fundacji Climate Strategies Poland, Agnieszka pełni funkcję członkini kilku wpływowych rad i fundacji, w tym Rady Fundacji WWF, Rady Programowej Client Earth, Fundacji Instytutu Spraw Publicznych oraz Fundacji Magazynu Pismo. Przez 5 lat działała jako doradczyni w międzynarodowej organizacji Purpose Climate Lab. Posiada stopień doktora nauk społecznych. 


Łukasz Broniewski, Członek Zarządu, Climate Strategies Poland
Łukasz Broniewski
Członek Zarządu

Członek Zarządu i Współzałożyciel Fundacji Climate Strategies Poland. Łukasz odpowiada za nadzorowanie projektów obliczania śladu węglowego oraz współpracę z lokalnymi samorządami i instytucjami europejskimi. Skutecznie kierował inicjatywami obliczania śladu węglowego dla licznych firm i produktów w Polsce, a także dla znaczących korporacji międzynarodowych.

Łukasz pełnił kluczowe funkcje rządowe zarówno na szczeblu europejskim, jak i w polskiej polityce. Pracował jako Head of the Private Office i doradca przewodniczącego Rady Europejskiej, gdzie budował relacje z przedsiębiorcami, partnerami społecznymi i innymi instytucjami. Udzielał także strategicznych porad w kwestiach takich jak migracja i zmiany klimatyczne. Ponadto, przez siedem lat, Łukasz wspierał swoją wiedzą i doświadczeniem polski rząd pełniąc funkcję głównego doradcy premiera Donalda Tuska, a później obejmując stanowisko Szefa Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów. Oprócz służby rządowej, Łukasz ma także doświadczenie w sektorze pozarządowym, będąc Dyrektorem Zarządzającym projektu paneuropejskiego skierowanego do młodzieży, EURO26. 


dr Aleksandra Drewko, Wiodąca ekspertka w obszarze obliczania śladu węglowego, Climate Strategies Poland
dr Aleksandra Drewko
Wiodąca ekspertka
w obszarze obliczania śladu węglowego

Doświadczona ekspertka ds. emisji dwutlenku węgla z bogatym doświadczeniem konsultingowym. Aleksandra współpracowała z firmami z różnych sektorów, takich jak motoryzacyjny, bankowy, chemiczny, budowlany, kosmetyczny, e-commerce, usług edukacyjnych, energetyczny, spożywczy, informatyczny, maszynowy, marketingowy, farmaceutyczny, handlu detalicznego, telekomunikacyjny, tekstylny i turystyczny. 

W jej portfolio znajduje się wprowadzenie pierwszego w Niemczech neutralnego klimatycznie rachunku bankowego zgodnego ze standardami PAS 2060, przeprowadzanie obliczeń i weryfikacji śladów węglowych firm i produktów zgodnie z protokołem gazów cieplarnianych (GHG), tworzenie zrównoważonych strategii korporacyjnych skoncentrowanych na przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym i zwiększaniu efektywności energetycznej. Dodatkowo, odpowiada za kierowanie procesem ustalania i monitorowania celów redukcji emisji oraz kluczowych wskaźników efektywności, nadzorowanie postępów i skuteczności środków redukcyjnych, a także wdrażanie systemów zarządzania energią zgodnych ze standardami ISO 50001. 


Barbara Broniewska, Dyrektorka ds. Rozwoju, Climate Strategies Poland
Barbara Broniewska
Dyrektorka ds. Rozwoju

Doświadczona managerka z 17-letnim stażem w międzynarodowych korporacjach oraz największej e-aptece w Polsce. Doświadczenie zdobywała w działach zakupu sieci handlowych jako kupiec kategorii oraz w sieci e-aptek jako category manager, odpowiedzialna za kategorie. Posiada doświadczenie również po stronie producenckiej, głównie w działach sprzedaży.

Zarządzała zespołami odpowiedzialnymi za rynek drogeryjny w Polsce i zespołami sprzedażowymi odpowiedzialnymi za biznes na szczeblu CE. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu strategii rynkowych i negocjacyjnych, a także kategorialnych, prowadzenia projektów i procesów biznesowych. Negocjatorka i commercial coach. Pasjonuje się zagadnieniami związanymi z HR, ochroną klimatu oraz branżą kosmetyczną. W Fundacji Climate Strategies Poland odpowiada za rozwój projektów, budowanie relacji z partnerami biznesowymi, ale również za usprawnianie procesów wewnątrz organizacji. 


Katarzyna Czarska, Ekspertka ds. Komunikacji klimatycznej, Climate Strategies Poland
Katarzyna Czarska
Ekspertka ds. Komunikacji klimatycznej

Ekspertka PR, od 15 lat zajmująca się PR, Public Affairs i komunikacją marketingową. Pracowała jako PR Manager i Konsultant dla międzynarodowych firm i agencji PR oraz organizacji pozarządowych, m.in. Weber Shandwick, PLL LOT, Purpose Climate Lab czy Kancelarii Premiera.

Specjalizuje się w komunikacji klimatycznej oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Tworzy i realizuje strategie dla firm i organizacji. Wymyśla i realizuje kampanie, których celem jest podnoszenie świadomości (przede wszystkim) w obszarze klimatu i transformacji cyfrowej.


Łukasz Dobrowolski, Dyrektor ds. Strategii Klimatycznych i Rynku Energii, Climate Strategies Poland
Łukasz Dobrowolski
Dyrektor ds. Strategii Klimatycznych i Rynku Energii

Specjalista z dużym doświadczeniem w branży energetycznej. Przez ostatnią dekadę aktywnie działał jako inwestor i przedsiębiorca w branży energetyki odnawialnej, współpracując z klientami indywidualnymi, małymi i średnimi przedsiębiorstwami oraz lokalnymi samorządami. Podczas swojej pracy jako konsultant i partner w McKinsey & Company Łukasz zapewniał doradztwo największym polskim i światowym korporacjom, przyczyniając się do budowania ich strategii biznesowych. 

Oprócz pracy doradczej Łukasz wykazał się umiejętnościami menedżerskimi nadzorując duże organizacje biznesowe, w tym pełniąc funkcję Dyrektora Zarządzającego w Polkomtel S.A. Od 2018 roku objął rolę współwłaściciela i Dyrektora Zarządzającego w spółce Luneos specjalizującej się w projektach dotyczących efektywności energetycznej i energii odnawialnej dla przedsiębiorstw.  


Katarzyna Godek, Analityczka, Climate Strategies Poland
Katarzyna Godek Analityczka

Analityczka posiadająca duże doświadczenie w obszarze analizy danych. W fundacji odpowiada za obliczanie śladu węglowego organizacji oraz rozwija obszar ryzyk klimatycznych, ukierunkowany na głębsze zrozumienie zagrożeń związanych z klimatem.  

Specjalizuje się w estymacji śladu węglowego w różnych branżach, w tym produkcyjnej, telekomunikacyjnej oraz leasingowej. 

Jej zaangażowanie jest podyktowane przekonaniem, że precyzyjna analiza danych jest kluczowa dla przynoszenia rzeczywistych korzyści społeczeństwu, zwłaszcza gdy ma to mierzalny wpływ na środowisko. Absolwentka matematyki na Uniwersytecie Wrocławskim. 


Martyna Kajzerek, Project Manager, Climate Strategies Poland
Martyna Kajzerek
Project Manager

Specjalizuje się w liczeniu śladu węglowego produktów oraz portfeli kredytowych instytucji finansowych. Członkini zespołu doradzającego mBank S.A. przy obliczaniu śladu węglowego i strategii redukcji emisji Grupy mBanku.

W Fundacji duży nacisk kładzie na poszarzanie wiedzy i budowanie kompetencji, odpowiada za knowledge development. Od kilku lat głównie skupiona na ochronie środowiska i zapobieganiu zmianie klimatu, studentka geografii na Uniwersytecie Gdańskim. 


Karolina Krakowian, PR Specialist, Climate Strategies Poland
Karolina Krakowian
PR Specialist

Specjalistka ds. public relations. Doświadczenie zdobywała w szkole programowania i kompetencji cyfrowych oraz portalu pracy dla pracowników white collar. Pracowała m.in. przy kampaniach marketingowych i społecznych, organizacji eventów, budowaniu strategii komunikacji i wydawaniu branżowych raportów.

Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim.  


Marta Lichota-Walaszkowska, Project Manager, Climate Strategies Poland
Marta Lichota-Walaszkowska
Project Manager

W Climate Strategies Poland odpowiada za koordynację działań komunikacyjnych i marketingowych, budując swoje strategie na rzeczywistych potrzebach biznesowych.

Marta jest marketerką z wieloletnim doświadczeniem, a swoje portfolio zbudowała na projektach w sektorach B2C i B2B, w tym m.in. w branży energetyki odnawialnej. Jako doświadczony manager posiada wiedzę niezbędną do planowania, wdrażania i monitorowania projektów od początku do jego zamknięcia. Ceni sobie efektywną komunikację, organizację i kreatywność, ponieważ wierzy, że są to integralne elementy skutecznej realizacji powierzonych obowiązków.

Absolwentka ekonomii na Uniwersytecie Gdańskim ze specjalizacją innowacyjności w gospodarce.


Monika Michalczuk, Project Manager, Climate Strategies Poland
Monika Michalczuk
Project Manager

Specjalistka w analizie danych dotyczących śladu węglowego. W Fundacji Climate Strategies Poland odpowiada za usprawnienie i automatyzację procesów. Specjalizuje się w liczeniu śladu węglowego przedsiębiorstwa, produktów oraz portfeli kredytowych instytucji finansowych. 

Posiada duże doświadczenie w estymowaniu emisyjności w takich branżach jak: budowlana, eventowa, farmaceutyczna, finansowa, produkcyjna, telekomunikacyjna i usługowa. 

Poza standardowymi projektami liczeniowymi śladu węglowego w swoim portfolio posiada zadania związane z opracowywaniem dokumentacji i narzędzi, takich jak: 

  • opracowane przez Fundację CSP, bezpłatne i ogólnodostępne narzędzie do obliczania śladu węglowego przedsiębiorstwa, 
  • standard liczenia śladu węglowego w branży leasingowej, 
  • narzędzie do estymowania śladu węglowego wydarzenia.

Członkini zespołów doradzających przy obliczaniu emisyjności działalności operacyjnej banku w ramach Zakresu 1 i 2 oraz wybranych kategorii Zakresu 3, a także portfela kredytowego banku (Kategoria 15 Zakresu 3), w konsultacjach w zakresie implementacji standardu PCAF oraz w ramach projektu przygotowującego do wyznaczania celów SBTi.  

Absolwentka Matematyki Stosowanej na Politechnice Gdańskiej oraz Informatyki i ekonometrii na Uniwersytecie Gdańskim. 


Zofia Nawrocka, Analityczka, Climate Strategies Poland
Zofia Nawrocka
Analityczka

Analityczka specjalizująca się w przygotowywaniu strategii dekarbonizacji oraz liczeniu śladu węglowego przedsiębiorstw. Dysponuje doświadczeniem w skomplikowanych obliczeniach Zakresu 3, pracy ze spółkami energetycznymi oraz sprzedawcami detalicznymi. Była również zaangażowana w analizę rynku stali w McKinsey. Posiada wykształcenie z zakresu mechaniki i budowy maszyn oraz inżynierii materiałowej. 

Jej determinacja w łączeniu wiedzy technicznej z dbałością o środowisko stanowi solidną podstawę dla działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Po pracy odpoczywa na spacerach i poszerza horyzonty zdobywając nowe umiejętności. 


Anna Siewiorek, Senior Campaign Lead, Climate Strategies Poland
Anna Siewiorek
Senior Campaign Lead

Ekspertka ds. komunikacji klimatycznej i zarządzania projektami. Anna posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu kampanii klimatycznych i społecznych, w tym w obszarze przeciwdziałania dezinformacji klimatycznej i angażowania grup wrażliwych. Zajmuje się strategicznym planowaniem i koordynowaniem projektów komunikacyjnych.

Doświadczenie zbierała w polskich i zagranicznych organizacjach pozarządowych i agencjach społecznego wpływu, między innymi Amnesty International Poland, Fundacji Anny Dymnej “Mimo Wszystko” i organizacji Purpose Climate Lab.  


Weronika Trzebiatowska, Analityczka, Climate Strategies Poland
Weronika Trzebiatowska
Analityczka

Specjalistka w analizie danych dotyczących śladu węglowego. W Fundacji Climate Strategies Poland jest odpowiedzialna za procesy analityczne. Specjalizuje się w liczeniu śladu węglowego i budowaniu strategii dekarbonizacyjnych. 

W Fundacji skupia się na dostarczaniu danych wspierających podejmowanie decyzji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz tworzeniu wizualizacji ułatwiających ich zrozumienie.  

Posiada duże doświadczenie w liczeniu emisyjności w takich branżach jak: budowlana, retail, bankowa. Zajmuję się również opracowywaniem strategii dekarbonizacyjnych dla firm i miast. Dzięki umiejętnością analitycznym oraz zaangażowaniu w ochronę środowiska skutecznie identyfikuje i opracowuje możliwe rozwiązania dekarbonizacyjne.  

Absolwentka Informatyki i ekonometrii na Uniwersytecie Gdańskim. 


Anna Zięba, Młodsza Analityczka, Climate Strategies Poland
Anna Zięba
Młodsza Analityczka

Analityczka danych dotyczących śladu węglowego, z cennym doświadczeniem zdobytym w Głównym Urzędzie Statystycznym oraz Krajowej Izbie Gospodarczej. Jako studentka matematyki, systematycznie rozwija swoje umiejętności.

W ramach zaangażowania w Fundację Climate Strategies Poland, stawia sobie za cel praktyczne wykorzystanie wiedzy matematycznej i umiejętności analizy danych. Jej celem jest nie tylko wspieranie projektów związanych z klimatem i ochroną środowiska, lecz także skuteczne wdrażanie precyzyjnych analiz, które stanowią istotną podstawę dla podejmowania decyzji. Entuzjastka aktywnego trybu życia oraz bliskości z naturą.