Wspieramy firmy w działaniu na rzecz klimatu: liczymy ślad węglowy i środowiskowy firm, produktów czy usług, doradzamy lub tworzymy strategię redukcji emisji, przygotowujemy strategię komunikacji.

CASE STUDY

Konkurencyjność klimatyczna

W sytuacji, kiedy 50 proc. polskiego PKB opiera się na eksporcie, 75 proc. tego eksportu trafia do krajów Unii Europejskiej, a 29 proc. do Niemiec, obowiązująca w Unii Europejskiej i Republice Federalnej Niemiec strategia zeroemisyjności i cel zerowych emisji netto oznacza dla większości polskich firm fundamentalną zmianę otoczenia biznesowego. Czy jesteśmy na nią przygotowani?

Wspólnie z zespołem ekspertów opracowaliśmy raport „Lepiej późno niż później. Redukcja śladu węglowego a konkurencyjność klimatyczna polskich firm”, który został pomyślany jako całościowy przewodnik po temacie konkurencyjności klimatycznej, skierowany do właścicieli, rad nadzorczych, zarządów i dyrektorów średnich i dużych polskich firm. Celem naszego opracowania jest dostarczenie kompendium wiedzy osobom, które dotychczas nie miały żadnej styczności z kwestiami dotyczącymi śladu węglowego, strategii klimatycznych czy kwestii związanych z transformacją energetyczną.

przewodnik

Konkurencyjność klimatyczna

Przewodnik uwzględnia wszystkie ważne aspekty konieczne do zrozumienia strategicznych skutków dekarbonizacji, choć, z uwagi na jego ograniczoną objętość i dla ułatwienia lektury, nie mogliśmy – ani nie próbowaliśmy – wyczerpująco omówić każdego zagadnienia.

Dowiedz się więcej